29 december 2010

En ny utmaning?

Jag funderar på att delta i en ny utmaning 2011. Av en slump hittade jag bloggen Sketchbook Challenge och den utmaningen verkar passa mig perfekt. Jag har länge tänkt att jag borde teckna mer regelbundet, för att träna och för att hitta nya idéer, men på något sätt får jag aldrig till det. Jag hämmas av tankar om att allt måste BLI något, något färdigt som jag kan använda. Den tanken tänker jag bli av med.

Sketchbook Challenge går ut på att man tecknar, skissar, målar eller kladdar på vilket sätt man vill efter ett givet månadstema. Bilderna kan man visa på sin blogg och genom att kommentera på själva huvudsidan kan andra deltagare se mitt bidrag. På huvudbloggen visas också några yrkesverksamma konstnärers bidrag och tankar kring dem. Lagom inspiration och inga krav på produktivitet alltså. Jag väljer själv hur mycket jag vill delta. Det passar mig perfekt, eftersom jag vet att tiden inte alltid räcker till.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...