3 oktober 2010

Vill inte vara seriös

Sonia är inte allför allvarlig

Ibland tänker jag att jag borde vara lite mer seriös, lite mer allvarlig och med mer djup och marknadsföra mig själv som en framgångsrik och etablerad konstnär. Som så många andra gör med designade och strama hemsidor och snyggt sammansatta meritlistor - allt tillgängligt på engelska naturligtvis. Men det är ju inte det jag vill! Jag vill inte tänka på hur andra uppfattar mina tavlor, eller hur jag framställer mig själv. Jag vill att konst ska vara lustfyllt, annars kan det lika gärna vara. Vad andra gör eller tycker är inte mitt problem. Det gäller verkligen att hela tiden påminna sig själv om vad som är JAG, vad som är viktigt för mig, för att inte påverkas av alla andra runt omkring. Därför påminner jag mig själv just nu: Jag vill inte vara seriös! Jag vill inte vara seriös! Jag vill inte vara seriös!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Precis SÅ känner jag också!

Gerda-Thyra sa...

Var inte alls meningen att jag skulle vara anonym... fniss... klickade bara iväg kommentaren alldeles för fort... hihi...!

Elin sa...

Ibland är man snabb :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...