4 oktober 2010

Färdigt för målning

Framtida mästerverk?
Jag har påbörjat en ny sorts återvinningstavlor. Tidigare har jag använt kartong som jag målat, sytt och limmat collage på och sedan ramat in i färdiga djupa ramar. Den här gången har jag också använt spillmaterial, men inte kartong utan trälister och tunna masonitskivor (baksidor till ett skåp om jag inte minns fel), inspirerad av något jag såg i Tallbo i somras. Trälisterna har jag först spikat ihop till en ram för att sedan fästa skivan ovanpå. I några skivor var det hål, men det spelar ingen roll eftersom jag sedan har täckt skivorna med spillbitar av linneduk och tidningspapper. Nu är det bara att måla - när jag får tid. Nej, förresten. Jag tar tillbaka det där. När jag tar mig tid.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...