11 oktober 2010

Stressat iväg

Ett brev kommer postat

Idag kom det en påminnelse från Gästrik Konst att det är dags att skicka in ansökan till vårens utställning. (Som om jag inte var fullkomligt medveten om det!) Det är ju första gången i år som alla måste söka, tidigare har det varit så att den som en gång kommit med har varit garanterad en plats. Jag undrar om påminnelsen betyder att det är få som har skickat in sina ansökningar och om det i sin tur betyder att de inte heller kommer att göra det. De har visserligen den här veckan på sig. Kanske är alla andra också ute i sista minuten, precis som jag?

Jag är i alla fall färdig med min ansökan. Jag stressade hem från jobbet lite tidigare för att fotografera en tavla i dagsljus (hann ta två bilder innan batteriet dog), redigerade bilderna och åkte sedan in till Sandviken för att framkalla dem och köpa kartong till monteringen. Nu har jag monterat, skrivit titlar och år och stoppat allt i ett kuvert som ska läggas på lådan i morgon. Puh! Det känns skönt. Nu är det bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...