10 oktober 2010

Bortkastat arbete?


Dagens skörd av trattkantareller


Helgen har ägnats åt bortkastat måleri. Det blev en skräptavla som får stå till sig ett tag för att sedan troligtvis målas över. Den var dömd att misslyckas redan från början men jag envisades med att försöka rädda den. Dumt? Eller lärorikt? Kanske båda delarna. Jag fick visserligen ingen färdig tavla till Gästrik Konst-ansökan, men jag påmindes om att jag måste ta mig tid att leka lite. Att pröva nya idéer, utan att fokusera på det färdiga resultatet. Min begränsade målartid gör annars att jag blir väldigt resultatfokuserad. Det måste bli något varje gång, men hur ska man utvecklas om man hela tiden kör på säkra kort? 


Efter att ha avslutat den misslyckade målningen tog jag en paus från måleriet och följde med familjen ut i skogen för att plocka svamp. Ibland behöver man tänka på något helt annat för att komma på rätt väg igen. Väl hemma surfade jag runt på nätet efter lite ny inspiration och nu känner jag mig lite säkrare på åt vilket håll jag vill med måleriet. Det känns bra - så helt bortkastat var inte helgens arbete.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...