4 september 2010

Galenskaper?

För två och ett halvt år sedan när jag bestämde mig för att återta mitt forna intresse och börja måla igen, var jag särskilt inspirerad av bloggen [i]lovelife, skriven av den kanadensiska grafiska formgivaren och konstnären Kal Barteski. Fortfarande är den  bloggen en av mina favoriter, inte på grund av att jag älskar hennes konst, även om  hon definitivt har ett öga för färg och form, utan för att hon påminner mig om att skapande ska vara lustfyllt. Att det inte är viktigt vilket material man använder, det viktiga är att man gör något. Vad som helst.

För en tid sedan såg jag att hon skulle starta en e-kurs om kreativitet. Den hade passat mig perfekt för två och ett halvt år sedan, tänkte jag. Nu är bristande kreativitet inte mitt problem, snarare bristande tid. Men jag kunde  inte riktigt släppa tanken och till slut bestämde jag mig. Varför inte? Vad har jag att förlora? Kursen startar på fredag och pågår i fem veckor med egen hemsida, e-mailkontakt, flickrgrupp, veckouppgifter och en hel del mer. Det känns barnsligt roligt, och lite galet, men det gillar jag.

3 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

låter spännande...
men håller med att tiden inte
räcker till..som vanligt..
hittade din följknapp..så jag
länkade..
utställningen gick bra..men fort..
en dag är för lite..
må gott/Irene

Sara sa...

Det låter jätteskoj!

Elin sa...

Irene: Kul att det gick bra. Kanske blir det en repris nästa år?

Sara: Jag tror att det blir det!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...