1 september 2010

Fotograferande dotter

Sonia ser drömmande ut    Fotograf: Mira

Jag letade genom mina helt osorterade bilder på datorn, när jag hittade bilden här ovanför. Det är Mira som har tagit den. Hon lånade min kamera en dag i somras när vi precis hade klippt av Sonia hennes bebislockar. Många av bilderna hon tog den dagen är jättefina, men jag är särskilt förtjust i just den här. Hon är konstnärligt lagd min äldsta dotter, och det gör mig glad att vi delar det intresset. Samtidigt får jag dåligt samvete över att jag inte ägnar mer tid åt att just dela intresset. Att jag inte låter henne låna kameran särskilt ofta, att jag inte låter henne måla i målarrummet när jag har min sällsynta tid där, att jag inte hittar på en massa kreativa projekt som vi kan göra tillsammans. Här behövs lite förändring.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...