6 augusti 2010

Idéer

Inspirerande tyger

Hur kommer det sig att alla bra idéer kommer samtidigt? Eller är det bara hos mig sådant händer? Vissa dagar kan jag sitta i målarrummet och inte riktigt komma igång. Jag grubblar och grubblar över vad jag vill måla, men inget händer. Och ibland, som nu, hinner jag knappt påbörja en bra idé förrän nästa dyker upp. Mitt huvud är fullt av bilder som ska målas, nya teman att jobba med, sömnadsprojekt som måste testas och mycket annat. Problemet är bara att jag inte har tid att genomföra dem just nu. Det är min sista lediga vecka, vi är i slutfasen av hallrenoveringen och  vi ska fira två födelsedagar i helgen. Helt fel tillfälle att starta något nytt alltså, men vad gör en galen människa som jag då? Påbörjar ett lapptäcke såklart! Peter bara tittade på mig igår kväll när jag satt i en hög av tyger och sa att han väntat på just det. Han känner mig bättre än jag känner mig själv ibland.

3 kommentarer:

Sara sa...

Typiskt att idéer kommer när man inte har tid med dem!

Titti sa...

Hej, de flesta konstnärer stressas av att ha för många idéer, inte för få. Tur att de går att spara. De idéer som överlever det där sparandet och är intressanta också vid senare betraktelse är oftast riktigt bra. Dina återvinningstavlor är speciella och jättefina. Lycka till med allt!

Elin sa...

Sara och Titti: Jag antar att man ska vara glad att man har idéer överhuvudtaget, och som sagt - de går ju att spara :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...