5 augusti 2010

Hemsida igen

"Återvinningskonst 26". 2010, 15x15 cm, SÅLD
























Igår ägnade jag delar av kvällen till att försöka uppdatera min hemsida med nya målningar, titlar och vilka som är sålda. Det gick sådär. Jag insåg att jag har målat alldeles för många tavlor - jag kan inte längre komma ihåg vad alla heter och vilka mått de har! Det blev alldeles för tidskrävande att bläddra mellan bloggen och hemsidan för att fylla i rätt uppgifter så jag förenklade det hela och fyllde i det jag kom ihåg. Resten fyller jag i senare. Nya målningar gick heller inte att lägga ut. Det tog en sådan evinnerlig tid att jag gav upp. Det lägger jag också till listan på saker som ska göras vid ett senare tillfälle.

Egentligen är jag inte alls nöjd med min hemsida. Det går inte att få den att se ut som jag vill, mallarna går inte att förändra så att de passar min smak. Samtidigt är den otroligt enkel att redigera och det passar mig eftersom jag inte har tid att lära mig göra det på något annat sätt. Dessutom är det praktiskt med en hemsida. Det är enklare att hitta bilder på målningar och vill man inte läsa mitt svamlande så slipper man det där. När jag blir rik och berömd kanske jag kan låta någon tjusig firma göra en snygg hemsida till mig... eller så får jag lära mig att göra det själv... eller så nöjer jag mig med en ful men informativ sida och lägger tiden på måleriet och bloggen istället. Så får det nog bli.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...