21 juli 2010

Allt klart

"Återvinningskonst 23", 2010, 15x15 cm


























Nu är jag färdig med alla förberedelser förutom att packa mina kläder, men det gör jag i morgon bitti. Jag hann till och med måla en till återvinningstavla och ta en joggingtur. Nu är jag redo för sängen och slutet på min spännande bok.

Bilden här ovanför gjorde jag igår. Jag hade gjort bakgrunden och husen men tyckte att det saknades något och rotade lite i återvinningslådorna hemma och hittade en fruktnät som passade precis. Min tanke var att det skulle föreställa ett skyddsnät, men jag insåg efter ett tag att det lika gärna kunde se ut som ett fängelse, därav det lite övertydliga ordet i nederkanten.

4 kommentarer:

Anna-Paulina sa...

Hej. Första gången jag hittar hit- Måste bara säga att du är en sann inspirationskälla! Otroligt fina, spännande målningar. Jag blev nyfiken på om du har modeller för personerna i dina tavlor eller om de kommer från fantasin? MVH/ Anna-Paulina

Elin sa...

Anna-P:Tack! Vilken fin kommentar! När det gäller din fråga så är svaret både och. Jag använder i stort sett alltid någon form av foto, antingen taget från en tidning eller så fotograferar jag mig själv eller någon annan så som jag vill ha det, men hår, kläder, miljö och ofta ansiktet plockar jag från min egen fantasi. Fotot är mest till för att jag ska få rätt proportioner och hållning på kroppen, (eller för att det är inspirerande på något sätt).

Sara sa...

Ja, det som vissa ser som tryggt betraktar andra som ett fängelse... Lycka till med utställningen nu! Jag längtar redan tillbaka till vackra höga kusten... /Sara

Elin sa...

Sara: Tack för lyckönskningarna! Jag förstår att du längtar tillbaka. Det var så vackert.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...