1 juni 2010

Sommarmånad

Lustfyllt måleri av Sonia

Det är juni och dags att bestämma ett nytt ord att fokusera på. Eftersom jag bestämt mig för att bli mer aktiv här på bloggen funderade jag på ord som "dagligen" och "rutin", men de kändes alltför tråkiga. Istället tänker jag ta fasta på den främsta drivkraften av dem alla, nämligen lusten. Jag vill att juni ska bli en lustfylld månad. Jag vill att skapandet ska vara roligt och inte kännas som ett tvång eller ett stressmoment. Det är så lätt att springa på utan att komma ihåg varför man gör det man gör. I juni ska jag komma ihåg det och väljer därför lust till månadens ord.

4 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

ett bra val "lust" det är som själva "juni" i sig.. spirande..blomstrande..och
lustfyllt..
kul att du är tillbaka /Irene

Elin Folkesson sa...

Tack! Jag hann inte till Tallbo i helgen men den här helgen ska det väl gå... Det är mycket nu.

Sara sa...

Väl talat :).Jag ska också försöka fokusera mer på att ha roligt framför duken!

Elin sa...

Sara: Det låter bra!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...