31 maj 2010

Tillbaka igen


Pelargoner i mitt köksfönster

Det är den sista maj idag och jag är tillbaka efter att ha tagit en oplanerad paus från bloggen. Den gångna månadens ord var balans, balans mellan lärarjobbet, konsten och familjen. Det gick sådär. Det har blivit mer lärare och familj än konst om jag ska vara ärlig. Det har jag tänkt försöka ändra på nu. Om drygt två veckor är terminen över och semestern tar vid, vlket borde innebära lite mer tanketid till måleriet. Just nu är det mycket skola som cirkulerar i mitt huvud men det brukar lugna ner sig någon vecka in på sommarlovet, och jag tänkte kickstarta min kreativitet redan nu genom att bli mer aktiv här på bloggen. Det har visat sig fungera tidigare så det gör det säkert nu också.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Roligt att ha dig tillbaka på bloggen igen! Det är så spännande att följa med i ditt måleri!

Titti sa...

Det är svårt att räcka till för allt ibland. Det är bara att ta nya tag.Det är mycket som är viktigt. Roligt tycker jag också att du avser att skriva och måla mer igen. Lycka till!

Elin sa...

Vad glad jag blir för snabba kommentarer trots att jag inte skrivit på två veckor. Det värmer!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...