4 maj 2010

Bryta mönster

Återvinningskonst, 2010, blandteknik, 15x15 cm

Den senaste tiden har jag haft en tendens att hamna i tv-soffan på kvällarna, med ett öga på datorn och det andra på tv-skärmen, utan att något vettigt blir gjort. Och inte blir jag piggare av det heller. Idag har jag bestämt mig för att bryta mönstret. Jag behöver lite ny energi, nya idéer och det får jag inte om jag fortsätter som förut. Just nu sitter jag därför i matrummet, visserligen med datorn framför mig (uppenbarligen eftersom jag skriver här!), men med en tystnad runt omkring mig som tillåter lite friare tankar. Det känns fantastiskt skönt! Jag har så många tankar om vad jag vill göra med måleriet framöver, men först ska jag beställa lite mer material så jag har något att arbeta med.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Åh, vilken fin tavla - precis i färgerna som passar i vårt sovrum (guld och turkosgrön). Men där har jag ju redan två tavlor från dig! Är den till salu?
/Ingela

Elin sa...

Ingela. Den är till salu, men färgerna är inte lika som på dem du redan har. Som du vet så blir färgerna annorlunda när bilderna visas på datorn. Den här tavlan är mer grön/ockra än turkos/guld. Jag tror jag ska ha med den på utställningen i Österfärnebo så har du vägarna förbi biblioteket där så kan du se den i verkligheten...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...