1 mars 2010

Ny månad - nytt ord

Utsikt från vardagsrummet

Det är första dagen i en ny månad. Den första vårmånaden, trots snöyran utanför fönstret. Februari gick fort konstigt nog. Trots att det är den kortaste månaden brukar den kännas som den längsta. I år har februari gått ovanligt bra, kanske för att jag tog min vårdepp i januari istället. Men nu är vi på väg mot ljusare tider och nu finns det inte utrymme för någon mer deppighet. Mars ska bli en bra månad. Och en månad med massor av arbete.

Mitt valda ord för februari var fokus och visst har jag fokuserat, även om det inte alltid har varit på konsten. Jag har i alla fall kommit ifrån de värsta nojorna kring vad jag målar och varför. För det mesta har jag gjort det jag tycker om, och varit nöjd med det. Grubblet kommer jag nog aldrig helt ifrån (vill jag ens det?) men jag har lyckats hålla det på en hanterbar nivå.

För mars finns det inte så många ord att välja på. Nu gäller det bara att hålla ut, arbeta färdigt, inte ge upp i förtid... Uthållighet är vad jag behöver så det får bli mars månads ord. Uthållighet.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...