18 mars 2010

Jag ger upp

En salig röra i målarrummet

Nu är jag snart beredd att ge upp. Allt jag gör i målarrummet blir bara skräp. Hela dagen har jag ägnat åt en målning som jag påbörjade i lördags. Jag var inte riktigt nöjd med  bakgrunden och ville ändra den lite. Till slut hade jag ändrat precis allt. Flera gånger om. Allt från färger till proportioner gjordes om och målades över. När jag äntligen tyckte att den kändes färdig ställde jag som vanligt ut den i köket för att vänja mig vid den, och insåg direkt att den var förskräcklig. Det slutade med att jag blev så irriterad att jag gick in och målade över alltihop. Det är för övrigt inte den enda målning jag målade över idag. Det blev några fler i morse. Vad ska jag säga? Det är för mycket nu.

Samtidigt som jag målade lyssnade jag på Melissa Horn. De här raderna kändes väldigt träffande:

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
försökt att vara allt på samma gång
så mycket man kan göra och borde och vill
mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
och förökt att hitta spår som leder rätt

ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
och mitt i allt så ska man vara sann

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...