13 mars 2010

Årets katalog

Årets katalog

Min snälla svärmor hämtade katalogerna åt mig i torsdags när jag inte kunde. Jag tror att hon var lika nyfiken som jag på hur årets upplaga skulle se ut. Mina bilder hade jag ju redan sett men det är ändå en helt annan sak att se det i tryck, tillsammans med alla de andra. Tänk alla år som jag åkt runt på konstrundan, bläddrat i katalogen och knappt vågat önska att jag varit med själv. Nu finns jag där. Konstigt. Och konstigast av allt är att jag inte längre tycker att det är särskilt konstigt! De senaste två åren har jag verkligen fokuserat på måleriet och jag tycker faktiskt att jag platsar bland årets konstnärer. Visst finns det deltagare som är bättre än jag, men det finns också sådana som är sämre, i alla fall i mina ögon. Det är märkligt hur snabbt man vänjer sig vid tanken.  

2 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilken känsla det måste vara o få se sina alster i tryck
Du är verkligen duktig
Lycka till
Önskar jag bodde närmare så att jag kunde se utställningen

Elin sa...

Ewa: Tack för lyckönskningarna. Just nu känns det som om jag behöver dem!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...