18 februari 2010

Penselmisshandel

Penslar som väntar på att bli tvättade

Idag är det målardag. Som vanligt måste jag börja dagen med en pensel och paletttvätt (roligt ord!). Morgonens penslar har stått i vatten sedan i söndags. Det är inte bra, men så blir det när man vill utnyttja måleritiden till max. När jag är mitt uppe i en målning har jag svårt att slita mig från den och lägger inte av förrän jag absolut måste, och då finns inte tid för att städa undan. Jag bara stänger dörren till målarrummet och tänker att jag fixar det sedan, vilket oftast betyder nästa gång jag ska måla. Jag gissar att mina penslar har kortare livslängd än de borde ha... men å andra sidan är jag inte så kräsen heller. Det går bra med lite uppluckrade varianter också.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...