14 februari 2010

Det blev en hund också...

Del av pågående arbete

Söndagen börjar lida mot sitt slut och jag sitter i målarrummet med färgfläckar på fingrarna och ett rörigt kaos runt omkring mig. Det har varit gnistrande vintervackert väder idag och alla kloka människor har varit utomhus åtminstone någon del av dagen. Utom jag. Jag har spenderat precis hela dagen i målarrummet. Svärmor tog flickorna till pulkabacken och Peter åkte skidor så jag hade huset helt för mig själv.

Det gick både bra och dåligt att måla. Först gjorde jag färdigt nummer fyra i min pågående serie med färgstarka damer. Dam nummer fyra fick en hund också. Det är den som är på bilden här ovanför. Egentligen borde jag kanske vara nöjd där, men torsdagens målning såg inte riktigt rätt ut tillsammans med de andra så jag målade om lite, och lite till, och lite till... och till slut tog jag grå färg och målade över alltihop. Och så började jag om från början igen. Den här gången blev det bättre. Tror jag i alla fall. Vi får väl se vad jag tycker i morgon.

2 kommentarer:

Hans Westlund sa...

känner igen mig i det där.. bara lite till.. och lite till.. och så till slut måsta man måla över och börja om.

Elin sa...

Hans: Mycket färg går det åt ibland...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...