25 februari 2010

Fokusera igen

Februari månads bakgrundsbild

För att påminna mig själv om månadens ord har jag lagt in det på datorns skrivbord. Det behövs och det hjälper. Jag är fokuserad - men på alldeles för många saker. Det är inte enbart konsten som snurrar i mitt huvud nu. Fyra dagar i veckan arbetar jag som lärare och vi har dragit igång ett stort utvecklingsprojekt på skolan vilket innebär att mycket tid går åt till kurser och nyplanering. Det är otroligt roligt, det riktigt spritter i benen på mig när jag kommer till jobbet, jag har massor av tankar om vad jag vill göra, eleverna är fantastiska och tankeprocesserna fortsätter långt efter att jag kommit hem på kvällarna. Men. Det lämnar lite utrymme för tankar om andra saker.

På torsdagmorgnar, min målardag, måste jag försöka skifta fokus från skolan till konsten. Det är svårt ibland. Idag har jag suttit och lagt ut elevtexter om böcker på skolans nystartade bokblogg. Bara för att det är så kul! Men nu ska jag släppa det, sätta på  hög musik och leta mig in i målarrummet. Penslarna är tvättade, vatten upphällt och en påbörjad målning står på staffliet. Den ska bli färdig idag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...