31 december 2009

Gott nytt år!

"Våga flyga II", 2009, akryl och collage på duk, 50x50 cm
Sista dagen på året och dags att summera, fundera och planera för det kommande. När jag tittar tillbaka i bloggen kan jag konstatera att jag har varit ungefär lika produktiv i år som förra året. Jag har målat och sålt nästan lika många tavlor. Flitigare har jag dock varit vid tangentbordet. Jag har skrivit 128 blogginlägg under 2009 jämfört med 57 året innan. Mer än en fördubbling alltså. Målet är att skriva ännu oftare. Kan jag klara en fördubbling till nästa nyår? Det återstår att se. De viktigaste händelserna under året när det gäller min konstnärliga utveckling, har definitivt varit de två utställningar jag har haft. Jag har lärt mig så mycket om hur det går till och vad man kan tänka på, men framförallt har jag blivit säkrare i min roll som konstnär (oj, där använde jag det där ordet igen!). Det känns inte längre så skrämmande att visa upp och prata om mina tavlor. Tvärtom känns det riktigt roligt. Jag ser verkligen fram emot påsken då jag ska vakta hela dagarna på Gästrik Konst. Tavlan här ovanför är ett beställningsjobb som skulle vara en julklapp så jag antar att det är fritt fram att visa den nu. Den passar bra som sammanfattning av året, tycker jag. Jag har vågat en hel del som jag inte trodde att jag skulle klara av. Och det har gått bra! Under 2010 ska jag våga ännu mer. Mitt motto ska vara: Jag kan göra allt jag vill!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...