1 oktober 2009

Stressad

Dubbel cappuccino med kanel
Idag är det torsdag vilket betyder målardag, men den riktiga känslan och inspirationen ville inte infinna sig i morse. Det är galet stressat på skolan just nu och tankarna snurrar kring matriser, planering, nätverk och utvecklingssamtal. Det är svårt att måla då. Jag övervägde om jag helt enkelt skulle strunta i att måla och ägna mig åt skoljobbet istället, men så fick jag ett telefonsamtal från min svärmor. Vi pratade konst och utställningar och plötsligt kändes allt lite bättre. Ännu bättre kändes det efter att jag gjort mig en dubbel cappuccino med en glad kanelmun på skummet.
Det är svårt att hålla fingrarna rena
Sedan var det dags att doppa penslarna (och fingrarna) i färgen. För länge sedan såg jag en bild på ett par konstnärshänder fulla av färg. Så där kladdig blir aldrig jag, tänkte jag då, men sedan dess har jag upptäckt att det inte riktigt stämmer. När jag målar stora tavlor, som kan stå på ett staffli, då är det lättare att hålla färgen där den ska vara. De mindre tavlorna måste jag hålla i handen, och då hamnar färgen lite överallt. Fast det gör inte så mycket. Det ser ganska kul ut, tycker jag.
"Återvinningskonst IX", 2009, blandteknik, 15x15 cm
Resultatet av förmiddagens skapande är bilden här ovanför. Ännu en återvinningsbild. Jag gillar dem. Ett annat resultat är att jag känner mig mycket lugnare och mindre stressad. Det är inte så dåligt det heller.
SÅLD!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Den här här tavlan skulle väl passa bra till den jag har "reserverat". Har inte hunnit varit på din utställning än. Hoppas jag hinner med det på lördag. Var det öppet mellan 12-14?
/Ingela

Elin sa...

Ingela: Den passar säkert perfekt. Om du kommer på lördag mellan 12 och 14 kan jag ta med den här så du får se dem tillsammans.

Cathy Nichols Art sa...

Please forgive me, but I cannot read your language of origin. Your artwork, however, speaks for itself. It is BEAUTIFUL!

Elin sa...

Cathy: Thank you. I have thought about writing in english but it´s so much easier writing in swedish!
I am so glad you visited even if you don´t understand a word.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...