27 september 2009

Vernissage

Mina tavlor på rad i galleriet Svärmor och Mira framför Christina Johanssons tavlor
Mina tavlor igen
Det ser folktomt ut på bilderna här ovanför och det var det - då. Jag tog dem precis när jag kom dit, runt halv tolv, men sedan brakade det loss och det var fullt nästan hela tiden. Det var så roligt och jag hade inte en tanke på att plocka fram kameran, även om jag hade tänkt ta lite vimmelbilder.
Återvinningskonsten som jag funderat så väldigt över fick mycket uppmärksamhet och de gjorde sig faktiskt väldigt bra inne i hörnet på en lång rad (se översta bilden). Det var många som tyckte om dem och jag fick svara på flera frågor om hur jag gjort. Tre av dem blev sålda nästan på en gång. De är lite lättare att köpa än en stor akrylmålning som är betydligt dyrare.
En av akrylmålningarna blev faktiskt också såld. Det var Konstklubben Oden, som arrangerade utställningen, som köpte in den. Jag gissar att den ska vara med i deras årliga utlottning av konst så var den hamnar till slut har jag ingen aning om. Spännande.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...