19 september 2009

Velig

"Återvinningskonst VI" inramad på väggen

Jag velar fram och tillbaka och har inte riktigt kunnat bestämma mig, men nu tror jag att jag har fattat ett beslut. Det gäller om jag ska ha med återvinningskonsten på utställningen eller inte. Från början skulle jag inte det, men efter fler förfrågningar ändrade jag mig och nu har jag ändrat mig igen. De får inte följa med till Galleri Galaxen.

Anledningen till att jag ändrat mig är inte att jag tycker de är dåliga. Tvärtom. De gör sig bättre i verkligheten än på bild, men jag tycker inte att den här utställningen är riktigt rätt ställe att visa dem på. Dessutom är de i första hand ett sätt för mig att skapa helt kravlöst. Om jag väljer att ställa ut dem så börjar jag fundera för mycket, och det vill jag inte.

Kanske hittar jag något annat ställe att visa upp dem? Handelsbankens fönster kanske, där jag hängde tavlor förra julen. Det var bara att ringa om jag ville hänga tavlor där igen. Vi får se. Jag ska göra några till först... och så ska jag koncentrera mig på utställningen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...