17 september 2009

Mycket att göra

Utan titel än så länge, 2009, akryl på duk, 50x50 cm
Det är torsdag och jag förbereder mig för utställningen som börjar nästa helg. Idag har jag spikat och spacklat ramar på alla tavlor utom på den här ovanför. Listerna och spiken tog slut men Peter skulle köpa lite mer när han åker från jobbet så det ordnar sig. Nu ska jag bara slipa och sedan måla ett lager till innan jag innan jag kan sätta dit upphängningsanordningen. En annan sak som jag måste göra inför utställningen är att sätta titlar på alla tavlor. Ibland är det jättelätt och ibland är det helt omöjligt. Tavlan här ovanför har inte fått något namn än trots att jag funderat mig blå. Jag vet vad jag vill att titeln ska säga men hur formulerar jag det så att det låter bra? Det kan tyckas löjligt att lägga så mycket energi på några få ord men för mig är det viktigt. Titeln är en del av tavlan och den måste kännas rätt. Förhoppningsvis hittar jag på något innan nästa helg.

3 kommentarer:

Sara sa...

Wow! Tycker om! Jag gillar dina tavlor med djur lite extra har jag märkt...

Anonym sa...

Sara: Jag gillar också djur. De är roliga att måla.

Elin

Wenche sa...

Denne målningen är så god

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...