24 september 2009

Förberedelser

Inramat och klart
Hela dagen idag går åt till förberedelser inför lördagens vernissage. Jag har målat den sista ramen, fixat upphängningsanordningar och ramat in återvinningsbilderna. Allt som allt är det sexton tavlor; nio akrylmålningar och sju återvinningstavlor. Det känns lagom. Nu ska jag bara skriva titlar och pris på små papperslappar sedan är jag färdig. Den här gången ska inte informationen om tavlorna finnas på ett löst blad som det brukar vara på alla utställningar jag varit på. Jag fick höra att den andra konstnären brukar sätta ut titel och pris på väggen vid varje tavla, så då gör jag också så den här gången. Det ser bättre ut om vi gör lika, tycker jag. Tydligare blir det kanske också, även om jag egentligen tycker om att kunna se tavlan utan att påverkas av titeln först. Då är det lättare att bilda sig en egen uppfattning om bilden. Sedan läser jag förstås alltid titlarna. De är viktiga. Jag vill bara tänka lite själv först.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...