7 augusti 2009

Städning

Jag har städat lite på bloggen den senaste veckan. Det började med att jag skulle skriva en ny presentationstext. Nu har jag hållt igång med måleriet så pass länge att det kändes fel med den ursprungliga texten om att jag ville bli mer kreativ. Jag grubblade fram och tillbaka över vad jag skulle skriva i den nya texten. Kan jag kalla mig för konstnär? Eller ska jag skriva vad jag målar? Eller...? Det slutade med att jag skrev ner väldigt kort vad jag gör, som en nödlösning. Antagligen kommer texten att förändras någon gång framöver. När jag ändå var i städartagen rensade jag upp i de olika kategorierna, etiketterna. Jag har plockat bort alla underkategorier för målning. Alla tavlor finns nu under "målat". Om man vill hitta bara akvareller så går det ju nu att använda sökfunktionen. Jag har också plockat bort "till salu" och "sålda", eftersom det har varit lite omständigt att uppdatera dem. Jag kommer fortfarande att skriva i själva inlägget om en tavla är såld, men jag funderar också på en tydligare lösning för att visa vilka tavlor som är till salu och hur mycket de kostar. Mer om det längre fram. Idag ska jag försöka stjäla åt mig lite målartid även om det är mycket annat som ska hinnas med. Men först måste jag städa lite i verkliga livet också.

2 kommentarer:

Cathis sa...

Rensa och städa upp är aldrig helt fel! Det som känns svårt, är att ordna upp sålda tavlor..man vill ju fortfarande visa dem.

Jag har också funderat på hur man ska gå till väga.
Får fundera lite till, kanske man kommer på nåt bra..

Ha d!

Elin sa...

C.A-S.S: Jag plockar inte bort bilderna på sålda tavlor. Det är klar man vill visa även dem. Det enda jag tog bort var själva etiketten så att listan till höger inte blir så lång. Istället skriver jag i inlägget om tavlan är såld, och så tänkte jag ha en separat liten shop där jag listar alla tavlor som är till salu. Jag hoppas det fungerar (annars är det väl bara att ändra igen)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...