11 augusti 2009

Inramad eller inte

Inramad återvinningskonst på köksväggen
I huldas butik finns två av mina tavlor av återvinningsmaterial. Egentligen hade jag inte tänkt sälja dem, utan gjorde dem bara för att det var så roligt. Det var mer ett sätt att släppa kraven och inte tänka. Få igång kreativiteten. Sedan blev jag riktigt förtjust i dem och jag verkar inte vara ensam om det. Jag har fått flera kommentarer om att de är fina, så därför har jag lagt ut dem i butiken, som ett prisvärt alternativ till de större och dyrare akrylmålningarna. Själva bilden är 15x15 cm men monteras på en kartong som är 23x23 cm. Den kan köpas med eller utan ram. Ramen jag använder är Ikeas ram Ribba, som är en av mina favoritramar (och dessutom billig). I den kan bilder som inte är helt platta hänga fritt utan att tryckas till och det ger ett fint djup i tavlan. Ett exempel syns på bilden här ovanför. Tavlan på bilden är dock reserverad så jag har inte lagt ut den i butiken ännu. Den kanske kommer, eller kanske inte...

2 kommentarer:

Wenche sa...

Det blev riktigt fint. Jag ser att de använder sådana ramar med djup på utställningar nu, det är nog dags for mig att testa också.

Elin sa...

wenche: De djupa ramarna är fina när det är lite tredimensionella bilder. Jag använder samma ramar till akvareller men då sätter jag bilden i framkant mot glaset i stället. Jag tycker det blir finast. Själv gillar jag de vita men de finns i ek, silver och svart också.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...