15 juli 2009

Lyssnat igen...

Nu har jag lyssnat ordentligt på måndagens sommarpratare som jag skrev om i gårdagens inlägg. Hon hette Sara Paborn, och trots att jag hade två tjattrande vildingar bakom mig så lyckades jag snappa upp några fler klokheter från hennes sommarprogram. En mening fastnade särskilt: "Om man ständigt förser sig med förströelser kan man inte tänka några egna tankar..." Det kan jag definitivt skriva under på. Jag är fenomenal på att fylla min tid med att läsa, lyssna och titta på olika medier. Jag suger i mig information men hinner knappt bearbeta den innan jag letar efter nästa. De tillfällen när jag tänker allra bäst är när jag promenerar alldeles själv eller när jag sitter alldeles ensam i ett tyst rum och skriver dagbok. Då brukar mina problem lösa sig själv. Varför gör jag inte det oftare?

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej!
Roligt att du är tillbaka här igen, det har varit tom utan dina uppdateringar!
Jag hörde också (bitvis) sommarprataren som du refererade till. Det finns så många som har så mycket bra att säga! Jag har kommit på att jag kan ladda ner de mest intressanta programmen på min MP3 och lyssna när jag springer - eller som idag när vi var i trädgården och barnen lekte. Härligt!!!

Skrattade för migsjälv när jag såg nya familjemedlemmen... Ni är verkligen en familj full av liv - imponerande! Själv har jag fullt sjå fastän vi bara är fyra och en katt...

Elin sa...

Själv är jag imponerad av att du har en mp3! Här är det så mycket liv att jag inte har hunnit skaffa mig en (eller än mindre lära mig hur de fungerar).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...