18 juli 2009

Länktips

Min länklista här på bloggen är sorgligt kort. Mycket kortare än min egen lista på favoriter. Det är många bloggar som jag följer regelbundet, nästan varje dag. Jag läser kanske inte exakt alla inlägg, det skulle jag aldrig hinna, men jag tittar på bilderna och läser det som intresserar mig. Här kommer ett urval av bloggar som jag följer, några nya och några gamla: Camilla Engman målar fantastiska fantasifulla tavlor. Tracy Helgeson målar färglada landskap och har skrivit mycket om konstnärskapet, om hur hon går till väga när hon målar, ramar in, ställer ut o s v. Kelly Rae målar söta flickor i collageteknik men det som intresserar mig mest är det hon skriver. De handlar mycket om utveckling, både som konstnär och människa. En positiv blogg. Anna Lena Mayor Ekeblad är en blogg som jag hittade alldeles nyligen. Hon skriver om sin buti i Göteborg där hon säljer sina ordtavlor, smycken och annat som hon skapat. Hon lever min (och förhoppningsvis sin!) dröm. Creative Every Day är en blogg som skrivs av Leah Piken Kolidas. Jag tittar inte in så väldigt ofta nuförtiden för jag tycker sidan är lite rörig, men när jag väl söker mig dit hittar jag alltid något bra att läsa. Om man kör fast lite i kreativiteten kan det vara bra att hoppa på en av hennes utmaningar. Artists who blog är en blogg som skrivs av Stephanie Levy där hon intervjuar konstnärer med egna bloggar. Jättekul att läsa och många tips på bra bloggar. Cathy Nichols läser jag för jag blir glad av hennes färglada målningar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...