17 juli 2009

Inga nya tankar under solen

När man har lärt sig ett nytt ord, ett ord som man aldrig tycker sig ha hört förut, händer det ofta att man ser det ordet hela tiden i olika sammanhang. Fast man aldrig har lagt märke till det tidigare. Samma sak med nya tankar. Jag har i tidigare inlägg funderat över om alla mina tavlor egentligen är någon form av självporträtt eller dagboksanteckningar. Det var ingen idé som jag trodde att jag hade kommit på själv, nog hade jag hört det någonstans tidigare, men jag blir förvånad över att det dyker upp överallt just nu. Det senaste exemplet är från Creative Every Day där Leah Piken Kolidas har skrivit ett inlägg om just detta. Hon har i inlägget till och med citerat Picasso som skriver att konst är ett sätt att skriva dagbok. Minsann. Jag och Picasso...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...