22 maj 2009

Vissa dagar går allt fel

Övermålad tavla på staffliet
Vissa dagar borde man inte kliva ur sängen. I går var en sådan dag. Jag vaknade glad i hågen och tänkte att jag skulle hinna med så mycket. Både Peter och jag var lediga och han hade lovat att passa barnen så jag kunde måla. Visserligen slutförde jag en tavla som jag påbörjat men sedan gick allt fel. Jag målade över och om ett antal gånger och gjorde av med mycket färg men ändå blev det bara kattskit av alltihop. Till råga på allt så upptäckte jag att jag skrivit fel slutdatum på vernissagekorten. Och jag som tyckte att jag dubbelkollade allt. Jag skyller på stress. Det har varit lite mycket på sistone. Idag är allt lite bättre. Galleriet tar emot vernissagekorten i alla fall (tack för det!) och jag har struntat i konsten. Istället har jag ägnat mig åt att måla trädgårdsmöblerna ute i solskenet. De blir ljusgråa. Samma nyans som våra fönster. Under tiden jag målade snurrade tankarna i huvudet och nu har jag flera idéer som jag vill genomföra på målarduken. Ibland behövs det en paus.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...