20 maj 2009

Skära, skära, skära...

Alldeles färska vernissagekort
Förra veckan mailade jag ett tryckeri, Gävle Offset, och skickade med en bild på mitt vernissagekort. Igår ringde de och meddelade att korten var färdiga. Det gick snabbt och smidigt. Dessutom gick det snabbt att få hem dem, eftersom pappa var så snäll och hämtade dem när han åkte från jobbet. Jag var lite nervös när jag plockade fram dem ur omslagspappret, men det hade jag inte behövt vara. De blev riktigt fina och färgerna stämmer väl överens med den verkliga målningen. Korten levererades i stora ark med fyra kort tryckta på varje. För att spara några kronor skar jag itu dem själv och hade därför lånat hem en skärmaskin från skolan. Det tog lite tid och tack vare en konstig arbetsställning värker min rygg en aning just nu men det kan det vara värt. Nu ska jag bara skicka iväg några till galleriet och några till vänner och bekanta.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad snygga de blev!

Elin sa...

Tack! Problemet är bara att det står fel datum på dem. Jag blir galen. Utställningen slutar den 2 juli och inte den 3:e som jag har skrivit. Men det löser sig...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...