24 maj 2009

Väggmålningen klar

Väggmålningen på döttrarnas förskola
Äntligen är väggmålningen färdig. Det tog många fler timmar än de tre som jag skulle lägga ner. (Föräldrakooperativet har ett poängsystem där tre timmars arbete ger tio poäng och motsvarar en arbetsdag.) Jag blev ganska nöjd. Igår när jag målade dit djuren och blommorna tyckte jag det blev helt fel men idag när jag åkte tillbaka för att lacka hela väggen kändes det bättre. Dessutom hade jag Mira och Greta med mig idag och de tyckte att det såg ut som om ett proffs hade målat den. Bättre kan det ju inte bli! På bilden syns hörnet på en röd madrass. Det var svårt att fotografera eftersom rummet är så litet.

4 kommentarer:

Helena sa...

Vilken toppenfin väggmålning! Du är så kreativ, jag fattar inte hur du hinner!
I vanlig ordning hade jag en plan om att dreja idag, men det blev så fint väder när Peter äntligen kom hem från golfbanan så jag stack ut och sprang i stället. Det är ju också bra, men det blir ju väldigt lite producerat...

Elin sa...

Och jag hade en plan om att jag skulle ut och springa men jag målade istället! Jag undrar vilket som är hälsosammast? Fast jag blir förstås lycklig när jag målar... men det blir jag ju när jag springer också...Svårt.

Sara sa...

Mycket proffsigt! Hur fint som helst!

Elin sa...

Det var riktigt kul. Jag skulle gärna göra det igen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...