26 april 2009

Syns jag..?

"Syns jag nu? II", 2009, akryl på duk, 50x50 cm

Igår skrev jag om lycka. Om att jag vill hålla kvar känslan av att allt är möjligt. Det jobbar jag på varje dag. För det mesta går det bra, men ibland känns det som om jag är helt ute och cyklar. Vem tror jag att jag är egentligen? Varför skulle någon vilja titta på det jag gör? Liknande känslor tror jag att de flesta av oss brottas med ibland, oavsett vad vi håller på med. Dagens bild föreställer samma kvinna som gårdagens, men på den här bilden sitter hon fast i farmorsfåtöljen. Hon har till och med samma mönster på klänningen. Jag vet inte om hon försöker gömma sig eller om hon egentligen längtar bort. Vad tror du?

SÅLD!

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker verkligen om den här målningen! Underbar! Jag tror att hon inte vet var hon ska ta vägen. Önskar att hon kunde sjunka genom golvet kanske? Så fin!

Elin sa...

Kul att du gillar den.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...