27 mars 2009

Mina små konstnärer Mira och Greta
Den här veckan har min målartid gått åt till andra aktiviteter. Sjuka barn och ett seminarium om individuella utvecklingsplaner låg högre upp på prioriteringslistan. Mina barn däremot har haft lite extra tid att måla eftersom de varit hemma från skola och dagis. Båda har fått måla med riktiga akvarellfärger i stället för den vanliga barnfärglådan. Det märks skillnad. Resultatet blir så mycket bättre med konstnärsmaterial. Tyvärr blir det ett dyrt nöje om de ska använda mina färger varje gång. De producerar i en något högre takt än jag och förbrukar både färg och papper i en rasande fart. Greta brukar hinna måla på papperets fram- och baksida, lite på bordet och gärna på sig själv innan jag ens har hunnit sätta mig ner. Resultatet av veckans övningar ser ni i alla fall här nedan. Jag är så stolt över mina små konstnärer.
Miras akvarell "Vårtavla"
Gretas akvarell (utan titel än så länge)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin!
Jag ser att de ärver mammas talang...
/Ingela

Elin sa...

Självklart :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...