2 januari 2009

Lekfullt

Morgonmänniskor II, 2009, akvarell, 15x15 cm
Det finns så många inspirerande bloggar att läsa. Den ena leder vidare till den andra och så har man tillbringat alldeles för lång tid vid datorn. För det mesta brukar jag bara klicka runt och titta på bilder av målningar som tilltalar mig men vissa bloggar läser jag också. Jag tycker mest om att läsa om själva skapandet, hur en bild blir till, tankarna bakom eller tankar om den kreativa processen i allmänhet.
Så här i början på det nya året är det många som startar olika projekt för att få igång kreativiteten och det hade ju också jag tänkt göra. Inspirerad av bland annat den här bloggen har jag tänkt göra något kreativt varje dag i Januari. Månadstemat där är "play" och det har jag tagit fasta på i dagens (och gårdagens) bild. Jag har låtit färgerna leka utan att bestämma alltför mycket och sedan ristat en snabb teckning i den våta färgen. Motivet kommer såklart från morgontidningen. Avsikten med dessa dagliga övningar är inte att göra färdiga målningar. Resultatet är inte det viktiga. Det viktiga är just att leka.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...