1 januari 2009

Ett nytt år

Morgonmänniskor I, 2009, akvarell, 15x15 cm

Nyårsaftonen tillbringades inte i galaklänning med champagne och fyrverkerier utan i sängen med en sjuk Greta som inte ville vara ensam. Det blev alltså inga högtidliga nyårslöften vid tolvslaget men jag hade gott om tid att fundera över vad jag vill uppnå under 2009. Framförallt handlar det om att VÅGA. Jag har skrivit om det förut och tycker att jag har kommit en bit på väg under året som gått, men det är så lätt att falla tillbaka i gamla tankemönster. Jag vill inte begränsa mig själv genom att fundera över vad andra tycker och tänker om det jag gör.

Sedan jag började jobba i höstas (efter tre års föräldraledighet) har det inte blivit så mycket målat. Den här terminen ska Peter också börja jobba och alla barn ska iväg på förskola och skola, men jag har ändå förhoppningar om att måla lite mer än tidigare. Planen är att jag ska måla en förmiddag i veckan och därmed kunna ägna mig mer åt familjen på kvällarna. Vi får se hur det går!

För att komma igång med kreativiteten igen har jag också bestämt mig för att måla minst femton minuter varje dag i Januari. Det hinner jag när barnen har somnat, istället för att sitta i TV-soffan. Dagens bild tog inte mer än tio minuter att göra och är som vanligt tagen ur morgontidningen.

2 kommentarer:

Ingalill sa...

Hej Elin!
Vilka otroligt fina målningar du har gjort. Det var en fröjd att titta igenom din blogg. Lycka till i fortsättningen också.

:D Ingalill

Elin sa...

Tack Ingalill! Vad snäll du är och vad kul att du tittade in här.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...