14 juli 2008

Slut på färg...

Tre påbörjade tavlor

Idag hade jag tänkt måla hela dagen. Min underbara mamma (och pappa) hade lovat att passa alla tre barnen, så Peter och jag skulle kunna jobba lite. Ivrigt började jag på tre tavlor som jag har tänkt på ganska länge. Jag hann precis göra grovskisserna, ordna kompostitionen och bestämma färger, när min vita färg tog slut. Jag kan inte måla utan vit färg! Den använder jag till allt! Visst har jag märkt att tuben börjar se platt ut, men jag trodde att det fanns en reserv. En gammal tub som jag hittade i mina gömmor för ett tag sedan. Tyvärr var den ihoptorkad så det blev inget mer målat för mig idag. Ett tag övervägde jag att sätta mig i bilen och åka till färgaffären för att inhandla en ny tub, men det känns lite onödigt. Jag har precis beställt massor av färger från Artistica. De borde komma i morgon. Tills dess borde jag klara mig...

1 kommentar:

Sara sa...

Ja, den vita är helt oumbärlig! Den är med överallt hos mig med!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...