21 maj 2008

Kvadrater

"Elsa har hittat en vän", 2008, akryl på duk, 30x30cm (fotot är beskuret)

Jag gillar kvadrater. Nästan alla mina målningar är kvadratiska även om det inte syns här på bloggen. Jag har ännu inte hunnit lära mig hur man kan ändra fotografier så att det fula på sidorna inte behöver synas. Oftast har jag så bråttom att lägga ut bilderna att jag inte hinner spänna upp dem på spännramar och rama in dem först. När jag målar fäster jag bara duken på en skiva med tejp eller häftapparaten och kanterna blir då inte så vackra. Fördelen är dock att jag inte behöver köpa spännramar till de bilder som inte blir så lyckade.
Det är inte så lätt att få tag på spännramar heller. Det finns ingen konstnärsbutik här i närheten. Den närmaste ligger i Gävle och dit kommer jag så sällan nuförtiden. Sist beställde jag från Artistica i Sundsvall. De hade mycket att välja mellan och det gick snabbt att få hem paketet, men det är ju ändå inget man gör varje gång en tavla blir färdig. Det kanske får bli en tripp till Gävle i alla fall...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...