7 april 2018

Kravlöst är roligast

Anteckningsbok med ny pimpad framsida
Jag rivstartade igår med lite kravlöst måleri på utsidan av en gammal vit moleskinbok som jag fått gratis på bokmässan för några år sedan. Det var inget fel på den, men den var fläckig och med ett fult tryck på framsidan som inte kändes särskilt inspirerande. Nu är den färgsprakande och rolig. Precis som jag vill ha den. Ibland känner jag att jag borde vara lite mer seriös och sofistikerad i mitt måleri, men sedan kommer jag på att det är leken som är viktigast. Att våga göra saker som känns roliga och strunta fullkomligt i vad andra tycker. Det är då det blir bra. Det vill jag att den här boken ska påminna mig om.

3 kommentarer:

Siggadisart sa...

So happy you have started blogga igen, waiting to see new paintings from you. Love what you are dooing, love your paintings. Ha en fin dag 🌼

Anonym sa...

Hej Elin,
så gott att "höra" från dig ånyo. Vad är det man säger i lotterireklamen; - Plötsligt händer det:)
Ingen fara alls att en liten tid passerat och desto roligare att få se vad som hänt under resans gång.
Dessutom har du redan så genomtänkta och fina underlag som väl lämpar sig för återbruk och att spana in ånyo. Med vissa saker så är det så som med gamla vänner att man plockar upp tråden där man slutade och helt enkelt fortsätter som vanligt. Det kan vara bara någon dag eller långa tider men känslan är densamma.
Tycker du har mycket klokt tänk och kanske är det så att man kanske inte ska ha det som man tycker extra mycket om som sitt yrke. Inte för utkomst och försörjning kanske men ibland har man inte lyxen eller möjligheten at välja för att kuna få en hanterbar arbetsvardag.
Det är också det här med teorin som man (ofta) vet hur man ska gå tillväga men där verkligheten ställer till det.
Det som är extra bra för och med dig och då både i teorin och praktiken, det är att du faktiskt vet vad som ger dig sådan stor glädje och energi. Denna spiller dessutom över på oss som kan ta del av den:)

Varma vår-hejsningar!
/Heléne

Elin sa...

Tack båda för fina kommentarer! Det känns roligt att det finns någon kvar som läser det jag skriver :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...