4 januari 2017

Nu ska det bli ordning på tankarna!

Så här i början av året känner jag som vanligt ett stort behov av att sortera mina tankar och sätta nya mål. Hur vill jag att mitt 2017 ska bli? Vad vill jag uppnå?

Trots allt elände i världen måste jag summera 2016 som ett väldigt bra år för mig och det var inte så länge sedan jag insåg jag att jag egentligen är riktigt nöjd med mitt liv just nu. Jag är så van att hela tiden drömma om något annat att jag inte riktigt har insett att jag är precis där jag vill vara. Fast det betyder ju inte att jag inte vill ännu mer. Det betyder bara att jag ska försöka att inte ska vara så missnöjd med det jag inte hinner, och istället fokusera på allt jag verkligen gör.

Våren kommer att bli lite extra intensiv så för att hålla ordning på allt jag vill och måste göra har jag bestämt mig för att testa samma metod här hemma som jag har använt på jobbet det senaste året. Jag har därför skaffat mig en alldeles ny skrivbok som ska bli min bullet journal för firma och fritid.



Tidigare har jag skrivit listor och anteckningar på alla möjliga ställen, men nu ska allt samsas i samma bok. Här ska jag skriva ner idéer till nya målningar blandat med träningsanteckningar och städschema. Det låter rörigt, men det kommer att bli perfekt.



Jag har nämligen redan testat och finslipat metoden på jobbet och jag älskar min skrivbok där allt finns samlat. Den är inte särskilt vacker (jag lägger inte så mycket tid på att dekorera som vissa gör) men den har förenklat mitt liv och jag slipper bära runt på olika pärmar, anteckningsböcker och lappar som jag tidigare försökte sortera allt i.



Nu ska jag bara göra samma sak här hemma så kommer allt att flyta på mycket bättre. Hoppas jag i alla fall!




2 kommentarer:

Madde sa...

Låter fantastiskt - att trivas, att se framåt och att ha ett bra system :) God fortsättning på det nya året!

Elin sa...

Tack detsamma Madde!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...