22 oktober 2015

Att inte vara för petig



Ibland har jag en tendens att bli alldeles för noga i mitt måleri. Jag fastnar i detaljer och pillar och petar för att få allt rätt och då blir resultatet för det mesta inte alls bra, utan tvärtom riktigt tråkigt. Ett sätt att komma runt det problemet är att använda riktigt gamla och slitna penslar, gärna i en lite större storlek än vad måleriet egentligen kräver. Det går inte att vara för noggrann med stora, spretiga penslar. Vilken tur att jag är så dålig på att sköta om mina penslar så att de flesta blir slitna ganska fort!

2 kommentarer:

aariho sa...

Dette problemet kjenner jeg! Bildene mine er ofte best på skissestadiet! Nå fikk jeg forresten lyst til å male noe stort!

Elin sa...

Kul med inspiration!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...