23 maj 2015

Tystnad och tanketid


Det är lördag förmiddag och alldeles tyst i hela huset. Den minsta har åkt på fotbollsturnering med pappan, den mellersta har egentid med sin farmor och den äldsta ligger och drar sig i sängen fortfarande. Inte ens hunden är vaken. Jag njuter av tystnaden och tanketiden. Struntar i att ha dåligt samvete över att jag inte följer med på fotboll, eller att jag inte gör något "nyttigt" här hemma. Det här är nyttigt för mig. Jag behöver stillhet för att klara av alla intryck under en jobbvecka, och den här veckan har verkligen varit full. Vi har haft kulturdagar för åk 2 och 3 i hela kommunen och skapat annorlunda superhjältar tillsammans. Det har varit fantastiskt roligt, men också utmattande. Nu behöver jag ladda batterierna för mig själv en stund.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...