9 november 2014

En ny återvinningstavla

"Återvinningskonst 56", 2014, blandteknik, 15x15 cm
Det var länge sedan jag kände lust att göra lite ny återvinningskonst, men idag kändes det alldeles rätt. Det har gått så lång tid att jag glömt bort vilket nummer den sista hade, men efter en tillbakablick i bloggen är jag ganska säker på att det här är nummer femtiosex. Tidigare har jag alltså gjort femtiofem bilder av återvinningsmaterial, i samma format och med liknande formspråk. Enkla och utan alltför mycket grubblerier, ofta med ett inslag av text, och alltid väldigt roliga att göra.

Dagens bild består av en del dukspill, ett gammalt slaktat exemplar av Mobergs Utvandrarna, lite broderigarn och glansigt godispapper och skulle kanske kunna tolkas som en dröm om någonting gladare och mer glittrigt. I alla fall är det så jag tänker. Men du får tänka precis som du vill. Det är bara roligt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...