1 september 2014

Måla stort

De senaste målningarna jag har gjort har varit små, ca 40x40 cm, och egentligen tycker jag bättre om att måla stort. Igår rullade jag ut målarduk på golvet för att påbörja en riktigt stor målning. Jag stänkte färg, sprejade vatten och målade med stora drag, men sedan tog det stopp. Det är svårt att måla på golvet och jag vill hellre ha duken uppspänd så jag ser var kanten är. Tyvärr hade jag ingen kilram som var tillräckligt stor, och ingen bra vägg att sätta upp duken på så jag gav upp. Ett tag. Efter några klick på datorn så är några lagom långa kilramsdelar på väg hem till mig från Artistica. Kanske redan till nästa helg?


I väntan på att kunna färdigställa den stora duken, gick jag tillbaka till det mindre formatet och påbörjade en ny målning på en gammal duk som till och med redan är inramad. Återvinning i sin bästa form.



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...