18 augusti 2014

Collage

Påbörjat collage
Jag tycker jättemycket om att jobba med collage. Det är något särskilt med att använda det som redan finns, bilder som jag inte har tagit själv eller ord som jag inte själv har skrivit. Att sitta och bläddra i tidningar för att hitta en passande bild, eller upptäcka något nytt som jag inte visste att jag behövde. Samtidigt känns det lite som fusk, som om jag borde måla all de där bilderna i stället, annars är det inte min bild på riktigt. Och jag vet att det är fånigt, och jag håller inte med mina egna tankar, men ändå finns de där. Jag hör rösterna som säger "men det där hade jag ju kunnat göra själv". Javisst! "Men gör det då", vill jag svara. Fast det går ju inte för det är ju ingen som har sagt något. Det är bara jag som grubblar. Alldeles i onödan.

3 kommentarer:

aariho sa...

Gleder meg til å se fortsettelsen!

Elin sa...

Det kommer - så småningom :)

ingridp sa...

Skit i de tankarna. Det är ju du som komponerar, dirigerar.
Bara du har gjort det!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...