6 augusti 2014

Att bara göra - köksrenovering


Det som hindrar mig (och troligtvis många andra) att få saker gjorda är allt grubblande innan arbetet sätts igång. Oftast är det tankearbetet som tar längst tid. Om man istället struntar i att tänka och bara gör, så hinner man mycket mer. Det är därför det går så fort och lätt att städa när gästerna kommer om en timme jämfört med när man har en hel dag på sig.

Jag har gått i flera veckor och tänkt att jag ska byta tyget i mina köksskåp, men inte kommit till skott. Det har känts besvärligt och jag har inte varit säker på vilket tyg jag skulle byta till. I helgen fick jag nog och började helt enkelt plocka bort det gamla utan att vara säker på vad jag skulle sätta upp istället. Sedan gick det fort. Jag provade med några olika stuvbitar jag hade hemma, och valet föll på ett cremefärgat bomullstyg med turkosgröna prickar. Tyget var lite för litet för att kunna sy ordentliga rynkade "gardiner" så jag sicksackade bara kanterna och häftade upp det med häftpistol. Det gick det med.


Nu blir jag så nöjd varje gång jag kommer in i köket och slipper påminnas om att jag borde byta ut tyget. Nu kan jag släppa det och gå vidare till nästa projekt. Utan att grubbla för mycket.

3 kommentarer:

Christina sa...

Du har så rätt.
Snyggt blev det!

Ha det fint! Christina

Elin sa...

Tack :)

Ninni sa...

Vad fint Elin! Och jag ser att du har "min" favorittavla på väggen. Jag tycker sååå mycket om den.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...