25 mars 2014

En rishög eller ett pampigt slott?


Just nu ligger det en hög med plåt på vår gräsmatta. Bland annat. Där hittar man säkert en hel del kvarglömda leksaker, brädor och gamla krukor också. Plåten ska en byggfirma frakta undan, det övriga borde vi väl ta hand om själva, men vi hinner inte riktigt med det alla gånger. Istället försöker jag lära mig att acceptera kaoset, och jag tycker att jag börjar bli riktigt bra på det. Det måste man om man bor i ett stort gammalt hus med ständiga renoveringsbehov, har tre vilda barn, heltidsjobb, tidskrävande intressen och en egen firma.

Fast ibland vaknar lusten att göra om och fixa till och få ordning. Just nu håller vi på att byta tak, och i sommar måste vi måla fasaden och delar av fönstren. Samtidigt håller vi på att planera var vi kan ha en stenlagd uteplats som min pappa lovat att fixa åt oss. Någonstans där går allt överstyr och jag kommer på tusen idéer om vad vi skulle kunna göra i sommar,  som att måla husgrunden, byta dörrar i källaren, bygga plank, plantera rabatter och lägga grusgångar... och även om jag vet att vi inte ens kommer att genomföra hälften, så är det så roligt att planera och drömma att jag gör det ändå. Jag kan inte låta bli.


När hösten kommer ska jag fokusera på det vi hann med, och inte på allt det jag drömde om men som aldrig blev av. Jag ska i alla fall försöka.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...