7 december 2013

Färglycka i juletid


Äntligen har tomten Bertil fått komma upp ur källarens mörker och står på vakt i trappan till övervåningen. I fönstret står dalahästarna kvar sedan i somras, men den röda stjärnan är nyligen uppsatt. Det kändes lite tomt ändå, så jag hängde upp en av de tavlor som blev över vid senaste utställningen, och vips blev jag så där färglycklig igen. Det blir jag när allting stämmer överens (i mina ögon i alla fall).  Det röda från juldekorationerna och tavlan går igen i tapetens sommarblommor, och Bertils grå byxor matchar trappan och bakgrunden i tavlan. Till och med de svarta detaljerna i lysknappen, håret och den minsta dalahästen gör mig glad. Tur att man kan bli lycklig över så lite.

5 kommentarer:

Maria sa...

Sådana små färgdetaljer blir jag också lycklig över. När det känns rätt och inte skaver.

CeciliaC sa...

Åh va fint med så enkla medel, verkligen julmysigt!

Den där Victoria sa...

Jag förstår vad du menar och det är verkligen en fin hörna ni har där med tomten i trappen, stjärnan och hästarna i fönstret och så din fina tavla på väggen.

Christina sa...

Så fint! Stilrent!
Jag gillar också dalahästar, har två i köksfönstret :)
Kram

Elin sa...

"När det inte skaver" - precis på pricken Maria :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...