13 september 2013

Slutfasen är jobbigast


Nu har jag hamnat i den där jobbiga perioden innan en utställning, när det känns som om jag aldrig kommer att få allt färdigt, och att allt jag har gjort hittills är riktigt dåligt. I morse ställde jag upp alla nya tavlor på rad i matrummet, tillsammans med några av de äldre som jag har tänkt kan platsa även den här gången, för att få lite grepp om vad jag har och hur jag ska gå vidare. Det skulle jag inte ha gjort. Jag körde fast helt med dagens målning. Jag vet inte hur många gånger jag målade över och om, innan jag till slut kände mig någorlunda nöjd. Nu får den vila tills i morgon så får vi se hur det känns då. Jag ska ägna hela helgen åt måleri så jag hinner göra om den innan måndag om det behövs.

6 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Det du maler er slettes ikke dårlig. Jeg er mektig imponert over sin kunst, og synes fargevalget i dine malerier alltid er meget fint.

Christina sa...

Målningarna ser underbara ut - Jag tror bestämt att det kommer att bli en toppenutställning!

Men förstår din känsla, jag har själv ställt ut och veckan före befinner man sig i en stor tvekan då många tankar fladdrar förbi.

Stort lycka till!
Och glöm inte att Vara snäll mot dig själv i den självkritiska fasen.

Kram Christina

Linda sa...

Så härlig den med flickan som dansar framför alla benen ser ut!!! Vad heter den?
Kram och lycka till!

Elin sa...

Tack Linda! Jag vet faktiskt inte vad den heter än. Ibland tar det lite tid att komma på titlarna.

Mia sa...

Dina målningar är såååå himla fina!!! Du måste absolut vara nöjd :)
// Mia

Elin sa...

Tack Mia!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...